Przejdź do treści

Regulamin - Orangemedica

Pomiń menu
Pomiń menu
Pomiń menu
Pomiń menu
REGULAMIN
 
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
 
1. Przed rozpoczęciem korzystania z Serwisu Pacjent zobowiązany jest zapoznać się z postanowieniami niniejszego Regulaminu. Rozpoczęcie korzystania z Serwisu oznacza pełną akceptację treści niniejszego Regulaminu. W przypadku braku akceptacji regulaminu prosimy się o opuszczenie natychmiastowe tego serwisu internetowego, ponieważ warunkiem koniecznym korzystania z tej strony internetowej jest przestrzeganie niniejszego regulaminu.
2. Poza regulaminem zapoznaj się ze sposobem agregowania i przetwarzania danych o pacjencie oraz z polityka prywatności.
3. Następujące akty prawne mają zastosowanie do niniejszego regulaminu.
a) Dz.U.2002 nr 144 poz. 1204 (Ustawa z dnia 18.07.2002. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną)
b) Dz.U.2004 Nr 171 poz. 1800 (Ustawa z dnia 16.07.2004r Ustawa prawo telekomunikacyjne).
c) Dz.U. z 2009 r. Nr 52 poz. 417 (Ustawa z dnia 5.11.2008 r. Ustawa o prawach i Rzeczniku Praw Pacjenta)
d) Dz. U. 1964 nr 15 poz, 93 (Ustawa z dnia 24.04.1964r. Kodeks cywilny).
 

 
§2 DEFINICJE
 

1. Poniższe określenia otrzymują swoje znacznie w Regulaminie:
a) Usługobiorca (pacjent/ -tka), świadczeniobiorca - każda osoba pełnoletnia fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, korzystająca z usług medycznych, świadczeń medycznych za pomocą serwisu które są świadczone przez podmiot leczniczy, w przypadku, gdy osoba posiada ograniczone zdolności do czynności prawnych zostaje pacjentem pod nadzorem i zgodą swojego przedstawiciela ustawowego. Pacjent lub pacjentka jest usługobiorcą, konsumentem usługi, osobą fizyczną, zawierającą umowy bezpośrednio związaną lub niezwiązaną z działalnością gospodarczą podmiotu leczniczego, dokonująca zakupu świadczeń, usług, towarów od podmiotu leczniczego,
występująca w roli świadczeniobiorcy.
b) Podmiot leczniczy -  Orangemedica, lek. Marcin Grzebyk z siedzibą w Warszawie, ul. Augusta Fieldorfa "Nila" 10 lok. 317, 03-984 Warszawa, NIP: 727-249-73-14 Regon:. 015790944
Usługodawcą faktycznym jest osoba współpracująca z podmiotem leczniczym,
powiązana z podmiotem za pomocą umowy cywilno- prawnej.
c) Usługodawca – osoba wykonująca świadczenie medyczne w ramach podpisanej umowy cywilna – prawnej z podmiotem leczniczym, jest ona faktycznym świadczeniodawcą, wykonując usługi w postaci świadczeń medycznych w siedzibie podmiotu leczniczego lub zdalnie za pomocą narządzi teleinformatycznych np: lekarz, dietetyk, terapeuta, rehabilitant, lekarz specjalista, psycholog inne osoby realizujące świadczenia w imieniu podmiotu leczniczego Orangemedica, lek. Marcin Grzebyk
d) Rejestracja – proces utworzenia Konta w Serwisie.
e) Konto – obszar zawierający dane w zakresie przeprowadzonych transakcji oraz instrument służący bezpośrednio do realizacji Usługi przez Użytkownika.
f) Lekarz - osoba legitymująca się prawem wykonywania zawodu lekarza,
o którym mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 1996 roku o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz.U.2020.514), która prowadzi i wykonuje indywidualną praktykę lekarską lub indywidualną specjalistyczną praktykę lekarską w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U.2020.295).
g) Dietetyk - osoba, która ukończyła studia I lub II stopnia w zakresie dietetyki medycznej
h) Rehabilitant - osoba, której działalność i kompetencje reguluje ustawa z dnia 25 września 2015 r.
o zawodzie fizjoterapeuty (Dz.U.2022.168).
i) Pielęgniarka lub Położna - osoba posiadającą prawo wykonywania zawodu pielęgniarki, wykonującą indywidualną praktykę pielęgniarską w rozumieniu ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2011 r. Nr 174, poz. 1039 ze zm.)
j) Psycholog - osoba, która ukończyła studia II stopnia w zakresie psychologia
k) Arterapeuta/ terapeuta - osoba, która jest artystą, twórcą, zajmuje się aktywnie terapią sztuką lub naucza w zakresie nauki malarstwa, gry na instrumencie, sztuk łączonych.
j) Świadczenia Zdrowotne - działania medyczne mające na celu przewracanie, poprawę, ratowanie, zachowanie zdrowia oraz inne działania medyczne, które są skutkiem procesu leczenia lub wynikają z przepisów odrębnych, regulujących zasady ich wykonywania, zgodne ze sztuką medyczną.
k) Usługa telemedyczna i świadczenie medyczne stacjonarne - świadczenie zdrowotne udzielane drogą elektroniczną lub telefoniczną na odległość przy wykorzystaniu narzędzi teleinformatycznych lub telefonu komórkowego, bez wykonania bezpośredniego badania przedmiotowego pacjenta, po zebraniu wywiadu z możliwością wykonania konsultacji medycznej zdalnej  (teleporady).
j) pacjent /chory/świadczeniobiorca - osoba korzystająca z świadczeń zdrowotnych i usług medycznych w podmiocie leczniczym
k) Użytkownik - osoba korzystająca ze sklepu internetowego lub portalu mydr.pl na stronie internetowej podmiotu leczniczego

2. W ramach usługi telemedycznej dopuszcza się wykonanie następujących usług medycznych: e - konsultacja, e - recepta e-zwolnienie, e-skierowanie, e-porada pielęgniarska, e-konsultacja dietetyczna, e - konsultacja rehabilitacyjna, e - konsultacja psychologiczna, e - konsultacja arterapeutyczna.   Skutkiem e – konsultacji lekarskiej może być wystawione e-zwolnienie lekarskie oraz e – recepta lub e – dieta.  Usługi są płatne zgodnie z cennikiem zawartym w serwisie orangemeica.pl. W ramach świadczeń medycznych ambulatoryjnych odbywają się wizyty ogólnolekarskiej, lekarskie specjalistyczne, psychologiczne, arterapeutyczne, zajęcia w laboratoriach kuchennych.
l) e - konsultacja lekarska (usługa telemedyczna, konsultacaj telemedyczna) : świadczenie zdrowotne ambulatoryjne udzielane przez lekarza w formie teleporady, świadczenie zdrowotne ambulatoryjne udzielane przez lekarza w formie teleporady,
po zebraniu wywiadu, bez wykonania badania przedmiotowego, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego,  na zasadach określonych w niniejszym regulaminie, po zebraniu wywiadu, bez wykonania badania przedmiotowego, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
m) e -konsultacja dietetyczna - porada dietetyczna udzielana przez wykwalifikowaną dietetyczkę, za pomocą systemu i narzędzi teleinformatycznych.
n)  e -konsultacja pielęgniarska - porada pielęgniarska udzielana przez wykwalifikowaną pielęgniarkę lub położną za pomocą systemu i narządzi informatycznych.
o) e -konsultacja psychologiczna - porada psychologiczna udzielana przez wykwalifikowanego psychologa za pomocą systemu i narzędzi teleinformatycznych.
p) usługa e-arterapeutyczna / terapeutyczna - lekcja lub porada arterapeuty/ terapeutyczna, nauczyciela gry na instrumencie, twórcy malarza lub innego arterapeuty
r) e – konsultacja rehabilitacyjna - - porada rehabilitanta/fizjoterapeuty udzielana przez wykwalifikowanego psychologa za pomocą systemu i narzędzi teleinformatycznych.
s) e - recepta  - recepta na produkt leczniczy lub wyrób medyczny, wystawiona zgodnie ze sztuką lekarską, na podstawie aktualnego stanu wiedzy, zgodnie z zasadami etyki lekarskiej oraz na podstawie wszystkich zebranych umiejętności zawodowych i doświadczeń, wystawione przez lekarza lub inną osobę wykonująca zawód medyczny na podstawie uprawnień
t) e - zwolnienie -     zaświadczenie o niezdolności do wykonywania pracy na podstawie przeprowadzonego wywiadu, teleporady, zgodnie z zasadami sztuki medycznej przecinek w oparciu o zasady etyki zawodowej i aktualną wiedzę, przy wykorzystaniu wszystkich aktualnych umiejętności i doświadczeń zawodowych
U) e -skierowanie lub e – zaświadczenie – skierowanie na analizy i badania diagnostyczne oraz do innych specjalistów a także zaświadczenia o odbytej wizycie, usprawiedliwienia absencji na studiach z powodu choroby.
w)  zapłata - należność finansowa ponoszona przez użytkownika na poczet, przeprowadzenie konsultacji stacjonarnej lub  e- konsultacji,  w związku z  wystawienie e - zwolnienia lub e- recepty przy pomocy zewnętrznego serwisu Przelewy24, PayU, Blue Media, PayPal, Google Pay, Apple Pay, które ponosi odpowiedzialność za należyte wykonanie transakcji
y)  formularz zamówienia - deklaracje zawarcia umowy o świadczenie usług medycznych lub innych konsultacji  za pośrednictwem  i przy użyciu serwisu internetowego
z) dokumentacja medyczna - zagregowane dane za pomocą zewnętrznego serwisu  mydr który ponosi odpowiedzialność za przechowywanie i gromadzenie danych o osobie możliwej do zidentyfikowania  zgodnie z Rozporządzenia 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

 
§3 Cele działalności, miejsce, rodzaj i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych oraz usług telemedycznych

1.    Celem działalności jest prowadzenie działalności medycznej, polegającej na wykonywaniu odpłatnych ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych na miejscu przy ulicy Augusta Fieldorfa „Nila” 10 lokal 317 03- 984 Warszawa lub za pomocą systemów teleinformatycznych, szeroko rozumianych innych systemów łączności. Osoba udzielająca porady, konsultacji zdalnej lub na miejscu może przebywać zarówno w miejscu pełnienia działalności jak i w dowolnym innym miejscu w przypadku udzielania porad zdalnych, telekonsultacji.
2.    Świadczenia telemedyczne obejmują porady w ramach opieki Zdrowotnej, profilaktyki, porady specjalistyczne, ambulatoryjne zabiegi operacyjne zakup badań diagnostycznych USG i elastograficznych, konsultacje i porady pielęgniarskie, porady pielęgniarki położnej, konsultacje rehabilitacyjne, terapeutyczne i  arteterapeutyczne.
3.    Świadczeń zdrowotnych udzielają osoby wykwalifikowane, legitymujące kwalifikacjami popartymi dyplomami zgodnymi z aktualnymi przepisami prawa, mogą omawiać stan zdrowia za pomocą wideokonferencji, telefonicznie, za pomocą innych narządzi komunikacji.
 
§4 Zasady rezerwacji, rejestracji i udzielania świadczeń zdrowotnych i usług medycznych oraz terapeutycznych za pomocą narzędzi teleinformatycznych..

1.       Usługi telemedyczne są dostarczane i świadczone przy pomocy serwisu internetowego są dostarczane w rozumieniu przepisów prawa ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2020, poz. 344). Przepisy prawa są zgodne z Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”) przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów z zakresu ochrony danych osobowych oraz przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U.2020. poz. 287). Umowa o  usługę medyczną dotyczy art. 3 ust. 1 Ustawy o działalności leczniczej oraz art. 2 ust. 4 Ustawy o zawodzie lekarza i mają do niej zastosowanie przepisy powyższych  ustaw, a także przepisy Ustawy o Rzeczniku Praw Pacjenta i prawach pacjenta, a także jest mową dotyczącą usług zdrowotnych w rozumieniu art. 3 ust. 2 pkt. 7 Ustawy prawach konsumenta. Usługa telemedyczna nie jest przeznaczona dla pacjenta w stanie zagrożenia życia lub wymagającego hospitalizacji bezpośredniego kontaktu z pacjentem (usługa nie jest świadczeniem ratujący życie). Jeżeli uzyskanie usługi telemedycznej nie jest możliwe w chwili inicjacji tej usługi z jednej ze stron lub stan pacjenta, samopoczucie ulega pogorszeniu to powinien on skorzystać natychmiastowo z pomocy zespołu ratownictwa medycznego, który przetransportuje pacjenta w asyście ratownika lub lekarza do szpitala.
2.       Rezerwacja usługi w serwisie mydr. pl - pacjent rezerwując usługę w serwisie automatycznie:
a)       potwierdza, że zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptuje jego treść w całości
b)     wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych o stanie zdrowia Pacjenta zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a RODO) oraz po akceptacji i wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych podmiotowi leczniczemu. Brak możliwości wykonania usługi następuje w sytuacji braku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych lub na wniosek usługodawcy, jeżeli zachowanie pacjenta będzie niezgodne z kanonami przyjętej kultury osobistej. Rezerwacja usługi odbywa się na formularzu rejestracyjnym i obsługuje ją zewnętrzny operator mydr.pl
3.    Zasady zakupu usługi telemedycznej oraz świadczenia medycznego stacjonarnego za pomocą platformy teleinformatycznej - aspekty ogólne. Zakupu świadczenia medycznego, usługi telemedycznej odbywa się poprzez zrozumienie, wykonanie poniższych czynności oraz akceptację zasad procesu, który obejmuje:
a)       rejestrację w sklepie  - poprzez kliknięcie na wybraną usługę lub na podstronie usługodawcy świadczenia na stronie internetowej świadczeniodawcy
b)      przekierowanie do formularza rejestracji, w którym należy wpisać: „Imię i Nazwisko”, „pesel”, „datę urodzenia”, „płeć”, „adres e-mail” oraz „numer telefonu komórkowego”. W momencie rejestracji konieczne jest złożenie następujących świadczeń woli: oświadczenie o zapoznaniu i akceptacji niniejszego regulaminu, polityki prywatności oraz akceptacji polityki coockies, ukończenia 18 roku życia oraz rzetelności i zgodności z prawdą zamieszczanych danych osobowych. Zastrzega się, iż rejestracja pod fikcyjnym nazwiskiem lub w imieniu innej osoby jest zabroniona. Odpowiedzialność za podawanie nieprawdziwych danych podczas rejestracji ponosi pacjent. Administrator portalu zastrzega sobie prawo do weryfikowania danych osobowych w celu potwierdzenia ich zgodności z prawdą za pomocą narzędzi teleinformatycznych łącznie z telekonferencją włącznie lub za pomocą dowodu osobistego. Ochrona dostępu do platformy w postaci login i hasła przez dostępem niepowołanym osób trzeci stanowi obowiązek usługobiorcy.
c)       akceptację regulaminu równoznaczną ze zrozumieniem i akceptacją przez pacjenta/pacjentkę polityki prywatności, która szczegółowo opisuje ochronę danych osobowych
i odpowiedzialność oraz odpowiedzialności pacjenta za płatności w systemie informatycznym dostarczanym przez operatora Przelewy24, PayU, Blue Media, PayPal, Google Pay, Apple Pay. Poprzez akceptację regulaminu świadczeniobiorca zgadza się i akceptuje fakt, iż sług telemedyczna nie zastąpi wizyty stacjonarnej, a korzyść odniesiona przez usługobiorcę z zastosowania telemedycyny nie może zagwarantować żadnych rezultatów. Usługa telemedyczna nie ma na celu zastąpienie świadczenia medycznego ambulatoryjnego przeprowadzonego na miejscu.
d)      Podjęcie działań w nagłych wypadkach i stanie zagrożenia życia świadczeniobiorcy
zobowiązując usługobiorcę o skorzystanie z pomocy doraźnej, pogotowia ratunkowego dzwoniąc na nr 112 lub najbliższego podmiotu leczniczego, skorzystania pomocy szpitalnej i leczenia zgodnego z zaleceniami zakładów opiekuńczo – leczniczych - usługobiorca akceptuje fakt umawiania wizyt telemedycznych i stacjonarnych na konkretną godzinę oraz wykonanie tej usługi przez podmiot współpracujący z usługodawcą. Proces zakupu usługi medycznej teleinformatycznej oraz świadczenia medycznego (ambulatoryjnego, stacjonarnego) może odbywać się opcjonalnie za pomocą rozmowy telefonicznej na numer tel. 500 231 898. Świadczenia medyczne ambulatoryjne (stacjonarne, na miejscu) - odbywają się w siedzibie Orangemedica albo w innym lokalu wynajętym dodatkowo na potrzeby konsultacji , mogą obejmować świadczenia medyczne specjalistyczne, konsultacje lekarskie ogólne, konsultacje psychologiczne, konsultacje arterapeutyczne, terapeutyczne,  konsultacje i zabiegi pielęgniarskie, konsultacje dietetyczne oraz inne porady.
a)    Zasady zakupu usługi telemedycznej oraz świadczenia medycznego stacjonarnego za pomocą platformy teleinformatycznej - aspekty szczegółowe:  Zakup świadczenia medycznego na     platformie rozpoczyna się poprzez wybór świadczenia w sklepie lub na stronie usługodawcy świadczenia. Pojawia się formularz świadczenia medycznego /usługi telemedycznej.
W formularzu pacjent pozostawia dane osobowe i kontaktowe wymienione wyżej oraz rezerwuje termin wizyty w przypadku telekonferencji, odpowiada na pytania wywiadu lekarskiego w przypadku wypisania recepty lub zwolnienia lekarskiego. Następnie formularz  kończy się akceptacją danych i przekierowaniem do systemu płatności oraz podziękowaniem za dokonanie płatności. Podmiot leczniczy nie ponosi odpowiedzialności za opóźnieniach w płatnościach, świadczonych przez podmiot zewnętrzny Blumedia S.A. przelwey24.pl, PAYU, PayPal.
W przypadku wątpliwości usługodawca może podjąć 2  - krotną próbę kontaktu z pacjentem za pomocą email lub telefonicznie w celu wyjaśnienia wątpliwości, a w przypadku braku możliwości kontaktu z usługobiorcą lub jego przedstawicielem ustawowym, pacjentowi nie przysługuje zwrot za usługę. Świadczeniobiorca akceptuje zasady rozliczeń dwustronnych zgodnie z następującymi zasadami: płatności i zwroty odbywają się tylko za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności Bluemedia S.A, Przelewy24, PayPal, PayU, Google Pay, Apple Pay na rachunek karty płatniczej, z której dokonano płatności lub inny rachunek użyty w transakcji.
b)     Zasady zakupu e – konsultacji: Świadczenia w ramach konsultacji telemedycznych są wykonywane 5 dni w tyg w godzinach 8-22:00 przez wykwalifikowany personel.  
W przypadku braku odpowiedzi zwrotnej na zadanie pytanie przez lekarza do 12h dopuszczalna jest rezygnacja z udzielenia usługi telemedycznej a w takiej sytuacji nastąpi zwrot poniesionych kosztów. Usługodawca może zrezygnować z udzielenia konsultacji telemedycznej w przypadku podania nieprawdziwych informacji medycznych lub danych osobowych, w przypadku wulgarnego zachowania pacjenta oraz utraty obiektywizmu leczniczo – terapeutycznego przez usługodawcę, wskutek utraty zaufania przez usługobiorcę. Orangemedica nie ponosi odpowiedzialności za usługi świadczone przez usługobiorców: lekarzy,  psychologów, dietetyków, artereapeutów, terpauetów,  i inne osoby współpracujące z podmiotem leczniczym.
c) Zasady zakupu e-recepty. Czas wypisania e – recepty: 10 min – 3 h.  Recepty wypisywane są przez 7 dni w tygodniu. Czas realizacji e – zwolnienia, e-recepty  wynosi od 10 min do 2h. Ważność e-recepty na antybiotyk wynosi 7 dni, pozostałe leki  - 30   dni. Maksymalna liczba przepisanych opakowań leków na receptę wynosi 4, decyzję o ilości opakowań podejmuje lekarz. Wypisane leki na receptę posiadają 100 % odpłatność, nie podlegają refundacji. Lekarz może wypisać wszystkie leki, za wyjątkiem leków narkotycznych odurzarzajacych, marihuany medycznej, benzodiazepin i innych leków psychotropowych i psychoaktywnych, testosteronu, w przypadku wnioskowania o te leki przez usługobiorcę, nie przysługuje zwrot kosztów za e – receptę. Usługodawca nie ponosi  
odpowiedzialności za dostępność i obrót apteczny leku. Pacjent zakupuje usługę poprzez zakładkę „sklep” lub za pomocą podstrony lekarza
d)   Zasady zakupu e-zwolnienia: czas wypisania: od 10 min-5 h. Zwolnienie lekarskie z pracy  wypisywane jest w systemie www.zus.pl i wysyłane płatnikowi oraz w przypadku braku zgłoszenia płatnika do PUE wysyłany jest na adres email usługobiorcy. Pacjent zakupuje usługę  poprzez zakładkę „sklep” lub za pomocą podstrony lekarza
e)    Zasady zakupu e-skierowania: wystawienie e-skierowania następuje w systemie zewnętrznym. Pacjent zakupuje usługę   poprzez zakładkę „sklep” lub za pomocą podstrony lekarza
f)    Zasady zakupu usługi e-psychologiczne, e – dietetycznej, e – arterapeutycznej (w tym nauki  gotowania w laboratoriach kuchennych). Opisy usług można znaleźć w e-sklepie oraz na
 podstronach usługodawców. Zakup usług odbywa się tak jak pozostałych usług, opisany szczegółowo powyżej.


§5 Zasady przedpłat za wizyty w Orangemedica. pl, lek. Marcin Grzebyk

1. Wizyty w Orangemedica. pl, lek. Marcin Grzebyk
  • przeprowadzane w formie zdalnej (online na Portalu Pacjenta mydr.pl  lub telefonicznie);
  • stacjonarne u lekarzy specjalistów, dietetyków, psychologów i psychoterapeutów, terapeutów, pielęgniarek dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
wymagają opłacenia w ciągu 48 godzin od momentu rezerwacji terminu wizyty.
2. Brak płatności za wizytę w ciągu 48 godzin od momentu rezerwacji terminu wizyty od rezerwacji terminu skutkuje automatycznym odwołaniem wizyty.
Pacjent zostanie poinformowany o odwołaniu wizyty za pośrednictwem SMS na numer podany podczas składania rezerwacji.
3. Rezerwacja terminu wizyty za pomocą dowolnego środka komunikacji, następuje poprzez zapłatę pełnej kotwy pieniężnej za wizytę w ciągu 2 dni roboczych od rejestracji w recepcji lub telefonicznej lub poprzez pracownika Orangemedica. Przedpłaty w kwocie równej 100 % opłaty za usługę, należy ujścić na numer konta Orangemedica.pl  w banku PKO BP:  71 1020 4317 0000 5102 0519 7472. W  przypadku braku zapłaty kwoty 100%  należnej  za wizytę w wyznaczonym czasie 2 dni roboczych,
zostaje ona automatycznie anulowana.
4. Osoba rezerwująca wizytę wyraża zgodę automatycznie na kontakt telefoniczny lub emailowy ze strony kliniki.
5. W przypadku płatności za pomocą portalu mydr.pl, kwota zostanie powiększona o wartość operacyjną należną dla operatora płatności.


§6 Zasady przekładania lub odwoływania wizyt po dokonanej przedpłacie

  1. Pacjent ma możliwość bezpłatnej zmiany terminu lub odwołania umówionej wizyty do 48 godzin przed planowanym czasem rozpoczęcia wizyty.
  2. Odwołania wizyty zgodnie z pkt. 1 par. 2 można dokonać za pośrednictwem konta pacjenta w portalu mydr.pl, telefonicznie w godzinach pracy podmiotu leczniczego
    na numer +48 500 231 898 lub +48 663 314 315
    lub mailowo w godzinach pracy przychodni na adres info@orangemedica.pl
  3. Nie ma możliwości zmiany terminu zaplanowanej wizyty, jeśli do rozpoczęcia wizyty pozostało mniej niż 48 godzin.
  4. W przypadku odwołania wizyty na mniej niż 48 godzin przed planowanym czasem rozpoczęcia wizyty pacjent ponosi jej pełny koszt i nie przysługuje mu zwrot za tę wizytę.
  5. Umówienie i opłacenie wizyty, której termin realizacji zaplanowany jest na mniej niż 48 godzin od momentu umówienia, skutkuje utratą możliwości przeniesienia wizyty, a w przypadku jej odwołania pacjent ponosi jej pełny koszt.
  6. W przypadku nieodwołania wizyty i niepojawienia się na niej za początek realizacji usługi uznaje się czas jej planowanego rozpoczęcia.


§7 Zasady zwrotu płatności za wizyty wymagające przedpłaty

  1. Zwrot płatności za nieodbytą wizytę możliwy jest tylko w sytuacji, gdy pacjent odwołał ją na więcej niż 48 godzin przed jej planowaną realizacją.
  2. Zwrot płatności za wizytę, która objęta była przedpłatą, odwołane zgodnie z niniejszym regulaminem następuje w ciągu 7 dni od jej odwołania: a) na numer konta, z którego została opłacona – w przypadku płatności dokonanej za pośrednictwem portalu mydr.pl, b) na numer konta podany pracownikowi Działu Obsługi Pacjenta w trakcie odwoływania wizyty – w przypadku innej formy płatności niż wymieniona w ppkt. b).
  3. W przypadku niepodania numeru konta, o którym mowa w pkt. 2 ppkt. b) niniejszego regulaminu płatność za wizytę oznaczona zostaje jako nadpłata i może zostać wykorzystana przez pacjenta do opłacenia innej wizyty, usługi lub towaru w Orangemedica.pl, lek. Marcin Grzebyk
  4. Jeśli wizyta została odwołana przez Orangemedica.pl, lek. Marcin Grzebyk na więcej niż 48 godzin przed jej planowaną datą rozpoczęcia pacjentowi przysługuje prawo do pełnego zwrotu płatności za tę wizytę, W przypadku odwołania wizyty do 48 godziny od zarejestrowanego terminu, kwota przedpłaty przepada na rzecz kliniki Orangemedica.
  5. a) W przypadku wizyty zdalnej pacjent powinien pozostawać gotowy do odbycia zaplanowanej wizyty zgodnie z umówionym terminem, niedostępność pacjenta w ciągu 10 minut od planowanej godziny rozpoczęcia wizyty, mimo prób połączenia z pacjentem, uniemożliwi jej przeprowadzenie, a pacjentowi w takiej sytuacji nie przysługuje prawo do zwrotu płatności.
    b) W przypadku wizyty stacjonarnej czas planowanego rozpoczęcia spotkania uznaje się za początek realizacji usługi (w przypadku braku wcześniejszego odwołania wizyty zgodnie z regulaminem), w przypadku nie pojawienia się pacjenta na wizycie uznaje się, że usługa została zrealizowana i nie przysługuje za nią prawo do zwrotu płatności.
    d) W przypadku spóźnienia się pacjenta na wizytę stacjonarną 10 minut od jej rozpoczęcia lekarz lub inny Usługodawca, ze względu na niewystarczający czas do przeprowadzenia badania i wizyty w sposób prawidłowy, ma prawo odmówić przyjęcia pacjenta na wizytę; w tej sytuacji pacjentowi nie przysługuje prawo do zwrotu płatności za wizytę.
  6. Umawiając wizyty, które będą realizowane w formie zdalnej Użytkownik oraz Usługodawca zobowiązują się do korzystania ze sprzętu video oraz/lub audio. Sprzęt ma umożliwiać dobrą jakość połączenia. Użytkownik deklaruje, że posiada odpowiednie urządzenia, oprogramowanie oraz łącze internetowe, które umożliwia mu skorzystanie z usługi. Prawo do zwrotu nie przysługuje jeżeli wizyta nie odbędzie się z przyczyn technicznych leżących po stronie Użytkownika (np. brak dostępu do internetu, lub jeśli numer telefonu jest nieosiągalny).
  7. W przypadku wystąpienia opóźnienia w rozpoczęciu wizyty, powstałego po stronie usługodawcy Orangemedica.pl, lek. Marcin Grzebyk, wynoszącego ponad 40 minut od planowanego czasu rozpoczęcia wizyty, pacjent może poinformować Dział Obsługi Pacjenta o rezygnacji z wizyty i jednocześnie zachować prawo do zwrotu płatności.
  8. W przypadku e - konsultacji telefonicznych Usługodawca:
    a) może kontaktować się z pacjentem od 30 minut przed planowanym terminem rozpoczęcia wizyty – należy pozostawać w tym czasie w gotowości do odbycia wizyty,
    b) podejmie 3 próby połączenia z pacjentem – trzykrotne nieodebranie lub odrzucenie połączenia uznaje się za nieobecność pacjenta, co skutkuje brakiem możliwości uzyskania zwrotu koszu wizyty,
    c) może kontaktować się z pacjentem korzystając z zastrzeżonego numeru telefonu – pacjent musi upewnić się, że jego urządzenie nie blokuje połączeń przychodzących z numerów zastrzeżonych; jeśli pacjent nie odbierze połączenia z powodu zablokowania przychodzących połączeń zastrzeżonych uznaje się, że wizyta nie odbyła się z powodu problemów technicznych, które wystąpiły po stronie pacjenta, jednocześnie pacjent nie będzie miał możliwości uzyskania zwrotu płatności za tę wizytę,
    d) e - konsultacje telefoniczne mogą być realizowane tylko na polskie numery telefonu, e - konsultacje na numery poza Polska, realizowane są za pomocą aplikacji WhatsApp.

§8. Zasady korzystania z Portalu Pacjenta

  1. Usługodawca świadczy między innymi następujące Usługi: udostępnia dostęp do portalu mydr.pl, który umożliwia rezerwację terminu u Usługodawców, współpracujących z Orangemedica, lek Marcin Grzebyk, umożliwia dostęp do kodów do e-recept oraz zaleceń z wizyty, dokumentacji medycznej dla zalogowanego pacjenta.
  2. Dostęp do wszystkich usług mydr.pl  jest bezpłatny dla Usługobiorcy.
  3. Rezerwacja terminu u Specjalisty wymaga podania Imienia, Nazwiska, numeru telefonu, numeru PESEL.
  4. Każdy Użytkownik może zarezerwować termin u Usługodawcy za pomocą portalu mydr.pl pod warunkiem zweryfikowania numeru telefonu  komórkowego poprzez wpisanie kodu, który każdorazowo przy rezerwacji wysyłany jest na numer telefonu wpisany przez Użytkownika.
  5. Zarezerwowanie wizyty u Usługodawcy jest możliwe wyłącznie w przypadku wyrażenia przez Użytkownika wyraźnej zgody na przetwarzanie przez Usługodawcę danych osobowych Użytkownika o stanie zdrowia (art. 9 ust. 2 lit. a Rozporządzenia 679/2016, tzw. RODO) oraz udostępnienia tych danych wybranemu Usługodawcy.
    Usługodawca informuje, że brak wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych Użytkownika uniemożliwia zarezerwowanie wizyty poprzez portal mydr.pl
  6. Użytkownik, umawiając wizytę w systemie, zakłada konto na portal my.pl. i rejestruje wizyte klikając w niebieski baner na stronie podmiotu leczniczego.
    W celu Rejestracji Użytkownik wypełnia formularz zamieszczony na stronie https://mydr.pl podając poniższe dane: Imię, Nazwisko, Telefon, adres e-mail, PESEL. Użytkownik zakładając konto w Portalu Pacjenta jednocześnie wyraża zgodę na przetwarzanie danych, a także kontakt drogą telefoniczną lub mailową niezbędny do realizacji wizyt.
  7. Przy rejestracji Użytkownik sam nadaje hasło do konta, przy pomocy którego będzie mógł logować się do systemu.
  8. Po zalogowaniu się do systemu Użytkownik ma możliwość m.in. rejestracji wizyty, podglądu historii wizyt umówionych, odwołania wizyt oraz opłacania wizyt.
  9. Usługodawca zapewnia Użytkownikom dostęp do własnych danych osobowych oraz umożliwia ich poprawianie i uzupełnianie za pośrednictwem konta w Portalu Pacjenta lub po skontaktowaniu się z recepcją Orangemedica, lek. Marcin Grzebyk na numer tel. +48 500 231 898 lub +48 663 314 315.
  10. Użytkownik jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo i zachowanie poufności swojego hasła do Profilu. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieuprawniony dostęp do Konta na skutek uzyskania dostępu do hasła przez osoby trzecie. W przypadku podejrzenia możliwości ujawnienia hasła osobom trzecim, Użytkownik zobowiązuje się niezwłocznie zmienić hasło lub skontaktować się w tym celu z Usługodawcą.
  11. Usługodawca dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia prawidłowego działania Serwisu oraz udzieli pomocy w rozwiązywaniu problemów związanych z jego funkcjonowaniem.
  12. Użytkownik za pośrednictwem portalu mydr.pl ma możliwość wniesienia opłaty za wszystkie swoje wizyty.
  13. Umawiając wizyty, które będą realizowane w formie zdalnej Użytkownik oraz Usługodawca zobowiązują się do korzystania ze sprzętu video oraz/lub audio. Sprzęt ma umożliwiać dobrą jakość połączenia. Użytkownik deklaruje, że posiada odpowiednie urządzenia, oprogramowanie oraz łącze internetowe, które umożliwia mu skorzystanie z usługi.
  14. Wizyty Pacjentów są umawiane na określoną datę oraz godzinę.  Ze względu na swoją specyfikę, mogą wystąpić sytuacje, kiedy wizyta u Usługodawcy może się przedłużyć. Dlatego uprzejmie prosimy, aby Pacjenci mieli przygotowaną rezerwę czasową w przypadku przedłużającego się oczekiwania na wizytę. Dziękujemy za wyrozumiałość.
  15. Użytkownik akceptuje fakt, że wizyty umówione przez Portal mydr.pl oraz stronę internetową Podmiotu leczniczego, mogą się w wyjątkowych sytuacjach nie odbyć z powodu problemów technicznych, w takiej sytuacji osoby reprezentujące Usługodawcę (Dział Obsługi Pacjenta) skontaktują się z Użytkownikiem i ustalą inny termin spotkania.
  16. Zastrzeżenia, a także uwagi, sugestie i błędy strony można zgłaszać, pisząc na adres e-mail: info@orangemedica.pl
  17. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawie autorskim i prawach.


§9 Usługa e - recepty

  1. W Orangemedica, lek. Marcin Grzebyk pacjent  może otrzymać płatną receptę poza wizytą.
  2. Wydanie recepty bez wizyty musi być poprzedzone wizytą u lekarza przeprowadzoną w ciągu ostatnich 3 miesięcy, tj. nie ma możliwości otrzymania dwóch recept poza wizytą z rzędu.
  3. W celu zamówienia płatnej recepty bez wizyty należy skontaktować się z Recepcją Orangemedica, pod numerem el. +48 500 231 898 lub +48 663 314 315, rejestratorka po zweryfikowaniu spełnienia powyższych kryteriów umówi usługę na ustalony dzień.
  4. Prośba o wydanie recepty bez wizyty zostanie przekazana do lekarza po opłaceniu przez pacjenta usługi w ciągu 48 godzin od umówienia za pośrednictwem Portalu Pacjenta. W przypadku braku płatności w ciągu 48 godzin usługa zostanie automatycznie anulowana.
  5. Pacjent deklaruje, że składając zamówienie na receptę, nie posiada obecnie leków, które zapewniłyby mu ciągłość leczenia przez najbliższe 30 dni.
  6. Lekarz może wydać pacjentowi receptę na leki maksymalnie na 30 dni leczenia (bez względu na wskazaną przez pacjenta liczbę opakowań), które wylicza się na podstawie dawkowania wskazanego przez lekarza prowadzącego w dokumentacji medycznej.
  7. Lekarz każdorazowo po przeanalizowaniu dokumentacji medycznej ocenia możliwość wydania recepty bez wizyty, co jest jednoznaczne z tym, że może odmówić wystawienia recepty dla pacjenta lub odmówić wydania części z zamówionych leków.
  8. W przypadku odmowy wydania recepty środki, które pacjent opłacił mogą zostać wykorzystane na poczet kolejnej wizyty w Orangemedica, lek. Marcin Grzebyk lub zwrócone pacjentowi na konto.
  9. W przypadku zamówienia i opłacenia recepty bez wizyty istnieje możliwość odwołania lub przeniesienia usługi najpóźniej do 48 godzin przed zaplanowaną realizacją usługi.
  10. Wydanie recepty jest poprzedzone każdorazowo zapłatą sumy 100 PLN na nr konta Orangemedica.pl  w banku PKO BP:  71 1020 4317 0000 5102 0519 7472.

 
§10   Zobowiązania usługobiorcy /świadczeniobiorcy
 
1.  Zapoznania się z ulotką w przypadku wypisanych leków przez lekarza
2. W przypadku wystąpienia objawów niepożądanych lub nieskuteczności leków zobowiązuje się zgłosić te objawy lekarzowi, który wypisał e-receptę,
a w przypadku zaostrzenia objawów niepożądanych zadzwonić na pogotowie ratunkowe lub do szpitala.


 
§ 11 Zasady odstąpienia od umowy na odległość i reklamacji i rozwiązania umowy

1. Świadczeniobiorca, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem podmiotu leczniczego ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni wysyłając załącznik nr 1 na adres email: info@orangemedica.pl. Kwota poniesionej zapłaty za zwróconą usługę zostanie przelana w ciągu 7 dni roboczych na numer konta świadczeniobiorcy. Z
2. Zwrot może nastąpić na wniosek Świadczeniodawcy z którym wizyta zakończy się negatywnie lub usługa zostanie w pełni wykonana za wyraźna zgodę świadczeniobiorcy, wtedy traci on prawo do odstąpienia od umowy.
 
§ 12 Odpowiedzialność za świadczone usługi

1.     Każdy z Usługodawców / Świadczeniodawców jest  powiązanych umowami cywilno - prawnymi z Podmiotem Leczniczym Orangemedica, lek. Marciin Grzebyk ponosi odpowiedzialność za wykonane przez siebie usługi, a usługi przez nich wykonane nie są objęte nadzorem merytorycznym, prawnym i finansowym. Usługodawca ponosi pełną odpowiedzialność finansową, prawna i zawodową, ponosząc pełną odpowiedzialność za ewentualną szkodę wyrządzoną szkodę pacjentowi, które powstało na skutek udzielonego świadczenia zdrowotnego, zastosowanego leczenia, zaniechania lub zaniedbania.
2.       Podmiot leczniczy nie ponosi odpowiedzialności za świadczenia telemedyczne oraz szkody wynikłe za braku utrzymywania ciągłości usług, działania siły wyższej.
3.       Podmiot leczniczy nie ponosi odpowiedzialności za postępowanie usługodawców w oparciu o fałszywe lub niepełne informacje dostarczone przez pacjenta.
4.    Podmiot leczniczy i usługodawcy nie ponoszą odpowiedzialności za szkody wywołane spowodowane przez wirusy, ataki na platformę usługodawcy lub platformy wspomagające proces sprzedaży i płatności usług, jakiekolwiek ewentualne szkody wynikające z używania platformy, podstron oraz linków, pomimo stosowania przez podmiot leczniczy i usługodawców dostępnych zabezpieczeń zgodnych z przepisami RODO.
5.       Podmiot leczniczy nie ponosi odpowiedzialności za ciągłość działania portalu mydr.pl oraz portalów operatorów płatniczych.
6.       Usługodawca zabrania nieuprawnionego dostępu do serwisu a w przypadku naruszenia będzie zgłaszał te naruszania do państwowych organów ścigania.
7.       Podmiot leczniczy nie ponosi odpowiedzialności za aktualizację i samodzielną leczenie pacjenta na podstawie tylko zamieszczonych informacji na serwisie orangemedica.pl.
8.       Zawarte treści w portalu usługodawcy stanowią jego własność intelektualną.
9.       Usługodawca może dokonać cesji praw i obowiązków na inny podmiot lub osobę fizyczną.
10.     Usługodawca i podmiot leczniczy nie ponosi za wykorzystane treści z serwisu internetowego należącego do podmiotu leczniczego przez osoby trzecie.
11.     Właściciel portalu internetowe zastrzega sobie prawo do dowolnych zmian w zapisach regulaminu oraz treści zamieszczonych na stronach portalu pod adresem internetowym
         www.orangemedica.pl
§13 Sposób przetwarzania danych osobowych
 
1.    Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „RODO”) informujemy, że:
2.    Administrator danych osobowych Administratorem Pani/Pana danych osobowych podanych w Formularzu jest lek. Marcin Grzebyk właściciel  Orangemedica,– firma  z siedzibą w Warszawie, przy ul. Augusta Fieldorfa „Nila” 10 lok. 317, zarejestrowana w CEIDG pod numerem NIP: 727-249-73-14, REGON: 015790944 dalej jako „Administator”. Informacje na temat przetwarzania danych osobowych można uzyskać kontaktując się z Administratorem pod adresem e-mail admin@orangemedica.pl.
3.     Cele przetwarzania danych osobowych:
Dane osobowe świadczeniobiorcy będą̨ przetwarzane w związku z prowadzoną działalnością̨ leczniczą w celach zapewnienia opieki zdrowotnej oraz zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej. Dane osobowe będą przetwarzane w oparciu o poniższą podstawę prawną:
a)    w zakresie danych osobowych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, zgodnie z którym przetwarzanie jest zgodne z prawem, jeżeli jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
b)      w zakresie danych osobowych o stanie zdrowia – na podstawie art.9 ust. 2 lit h) RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych o stanie zdrowia jest zgodne z prawem, jeżeli jest niezbędne do obsługi pacjenta.   Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w celów profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej.
c)      Podanie przez Pacjenta /-tkę danych osobowych jest wymogiem ustawowym niezbędnym
do realizacji przez nas świadczeń́ medycznych.
4.      Okres przechowywania danych osobowych
a)      Dane osobowe usługobiorcy będą̨ przechowywane przez Administratora przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności przez okres wynikający z ustawy o prawach pacjenta  i Rzeczniku Praw Pacjenta dotyczący przechowywania dokumentacji medycznej.
5.      Odbiorcy danych osobowych Dane osobowe mogą̨ być́ udostępniane następującym kategoriom odbiorców:
a)      osobom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów do udzielania świadczeń́ zdrowotnych;
b)     dostawcom usług dla Administratora, zapewniającym odpowiednie rozwiązania techniczne oraz organizacyjne, umożliwiające udzielenie i zamawianie świadczeń́ zdrowotnych (np. podmiotom zapewniającym serwis systemów IT i oprogramowania);
c)       podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
6.       Prawo do wniesienia skargi Przysługuje świadczeniobiorcy prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie w związku z przetwarzaniem Pacjenta /-tkę danych osobowych przez  Administratora.
7.       Źródło pochodzenia danych" Administrator serwisu uzyskuje Pacjenta /-tki dane osobowe poprzez Formularz, utrzymywany przez portal internetowy mydr.pl oraz strone internetową który świadczy usługi agregowania danych osobowych albo strony internetowej, której Podmiot lecznicy jest właścicielem.
 

§14  Postanowienia końcowe

1.        Podmiot leczniczy nie świadczy całodobowych świadczeń zdrowotnych.
2.        Zasady ​​ przetwarzania danych osobowych Użytkowników przez Usługodawca zostały określone w Polityce Prywatności, która jest dostępna na serwisie internetowym.
3.        Powstałe ewentualne spory w trakcie świadczenia usług medycznych rozstrzyga
sąd właściwy dla siedziby podmiotu leczniczego.
 
Załącznik nr 1
 
Miejscowość, data
 
………………………………………
 
………………………………………
 
………………………………………
 
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
 
Adres konsumenta(-ów)
 
 
       Nazwa i adres przedsiębiorcy
 
 
 
Oświadczenie
 
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
 
lub poza lokalem przedsiębiorstwa
 
 
 
 
Ja/My (*)………………….……………niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) ………………………………..……
 
umowy dostawy następujących rzeczy(*) …………………………………………………………..
 
umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy/o świadczenie następującej usługi(*)……………………………………………………………………..…………………………..
 
 
Data zawarcia umowy1/odbioru2(*)………………………………………..……………….
 
 
……………………………………
 
Podpis konsumenta(-ów)
 
(*) Niepotrzebne skreślić
 
1    podać, jeżeli umowa dotyczyła świadczenia usług
 
2    podać, jeżeli umowa dotyczyła zakupu towaru
Wróć do spisu treści