REGULAMIN
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Przed rozpoczęciem korzystania z
Serwisu Pacjent zobowiązany jest zapoznać się z postanowieniami niniejszego
Regulaminu. Rozpoczęcie korzystania z Serwisu oznacza pełną akceptację treści
niniejszego Regulaminu. W przypadku braku akceptacji regulaminu prosimy się o
opuszczenie natychmiastowe tego serwisu internetowego, ponieważ warunkiem
koniecznym korzystania z tej strony internetowej jest przestrzeganie
niniejszego regulaminu.
2. Poza regulaminem zapoznaj się ze
sposobem agregowania i przetwarzania danych o pacjencie oraz z polityka
prywatności.
3. Następujące akty prawne mają
zastosowanie do niniejszego regulaminu.
a) Dz.U.2002 nr 144 poz. 1204 (Ustawa z
dnia 18.07.2002. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną)
b) Dz.U.2004 Nr 171 poz. 1800 (Ustawa z
dnia 16.07.2004r Ustawa prawo telekomunikacyjne).
c) Dz.U. z 2009 r. Nr 52 poz. 417 (Ustawa
z dnia 5.11.2008 r. Ustawa o prawach i Rzeczniku Praw Pacjenta)
d) Dz. U. 1964 nr 15 poz, 93 (Ustawa z
dnia 24.04.1964r. Kodeks cywilny).
§2 DEFINICJE
1. Poniższe określenia otrzymują swoje
znacznie w Regulaminie:
a) Usługobiorca (pacjent/ -tka),
świadczeniobiorca - każda osoba pełnoletnia fizyczna, która posiada pełną
zdolność do czynności prawnych, korzystająca z usług medycznych, świadczeń
medycznych za pomocą serwisu które są świadczone przez podmiot leczniczy, w
przypadku, gdy osoba posiada ograniczone zdolności do czynności prawnych
zostaje pacjentem pod nadzorem i zgodą swojego przedstawiciela ustawowego.
Pacjent lub pacjentka jest usługobiorcą, konsumentem usługi, osobą fizyczną,
zawierającą umowy bezpośrednio związaną lub niezwiązaną z działalnością
gospodarczą podmiotu leczniczego, dokonująca zakupu świadczeń, usług, towarów
od podmiotu leczniczego,
występująca w roli świadczeniobiorcy.
występująca w roli świadczeniobiorcy.
b) Podmiot leczniczy - Orangemedica,
lek. Marcin Grzebyk z siedzibą w Warszawie, ul. Augusta Fieldorfa
"Nila" 10 lok. 317, 03-984 Warszawa, NIP: 727-249-73-14 Regon:.
Usługodawcą faktycznym jest osoba współpracująca z podmiotem leczniczym,
powiązana z podmiotem za pomocą umowy cywilno- prawnej.
Usługodawcą faktycznym jest osoba współpracująca z podmiotem leczniczym,
powiązana z podmiotem za pomocą umowy cywilno- prawnej.
c) Usługodawca – osoba wykonująca
świadczenie medyczne w ramach podpisanej umowy cywilna – prawnej z podmiotem
leczniczym, jest ona faktycznym świadczeniodawcą, wykonując usługi w postaci
świadczeń medycznych w siedzibie podmiotu leczniczego lub zdalnie za pomocą
narządzi teleinformatycznych.
d) Rejestracja – proces utworzenia Konta w
Serwisie.
e) Konto – obszar zawierający dane w
zakresie przeprowadzonych transakcji oraz instrument służący bezpośrednio do
realizacji Usługi przez Użytkownika.
f) Lekarz - osoba legitymująca się prawem
wykonywania zawodu lekarza,
o którym mowa w ustawie z dnia 5 grudnia
1996 roku o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz.U.2020.514), która prowadzi
i wykonuje indywidualną praktykę lekarską lub indywidualną specjalistyczną
praktykę lekarską w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności
leczniczej (Dz.U.2020.295).
g) Dietetyk - osoba, która ukończyła
studia I lub II stopnia w zakresie dietetyki medycznej
h) Rehabilitant - osoba, której
działalność i kompetencje reguluje ustawa z dnia 25 września 2015 r.
o zawodzie fizjoterapeuty (Dz.U.2022.168).
i) Pielęgniarka lub Położna - osoba
posiadającą prawo wykonywania zawodu pielęgniarki, wykonującą indywidualną
praktykę pielęgniarską w rozumieniu ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach
pielęgniarki i położnej (Dz. U.
z 2011 r. Nr 174, poz. 1039 ze zm.)
j) Psycholog - osoba, która ukończyła
studia II stopnia w zakresie psychologia
k) Arterapeuta - osoba, która jest
artystą, twórcą, zajmuje się aktywnie terapią sztuką lub naucza w zakresie
nauki malarstwa, gry na instrumencie, sztuk łączonych.
j) Świadczenia Zdrowotne - działania
medyczne mające na celu przewracanie, poprawę, ratowanie, zachowanie zdrowia
oraz inne działania medyczne, które są skutkiem procesu leczenia lub wynikają z
przepisów odrębnych, regulujących zasady ich wykonywania, zgodne ze sztuką
medyczną.
k) Usługa telemedyczna i świadczenie
medyczne stacjonarne - świadczenie zdrowotne udzielane drogą elektroniczną lub
telefoniczną na odległość przy wykorzystaniu narzędzi teleinformatycznych lub
telefonu komórkowego, bez wykonania bezpośredniego badania przedmiotowego
pacjenta, po zebraniu wywiadu z możliwością wykonania konsultacji medycznej
zdalnej (teleporady).
W ramach usługi telemedycznej dopuszcza
się wykonanie następujących usług medycznych: e - konsultacja, e - recepta
e-zwolnienie, e-skierowanie, e-porada pielęgniarska, e-konsultacja dietetyczna,
e - konsultacja rehabilitacyjna, e - konsultacja psychologiczna, e -
konsultacja arterapeutyczna. Skutkiem e – konsultacji lekarskiej
może być wystawione e-zwolnienie lekarskie oraz e – recepta lub e – dieta.
Usługi są płatne zgodnie z cennikiem zawartym w serwisie orangemeica.pl.
W ramach świadczeń medycznych ambulatoryjnych odbywają się wizyty
ogólnolekarskiej, lekarskie specjalistyczne, psychologiczne, arterapeutyczne,
zajęcia w laboratoriach kuchennych.
l) e - konsultacja lekarska (usługa
telemedyczna, konsultacaj telemedyczna) : świadczenie zdrowotne ambulatoryjne
udzielane przez lekarza w formie teleporady, świadczenie zdrowotne
ambulatoryjne udzielane przez lekarza w formie teleporady,
po zebraniu wywiadu, bez wykonania badania przedmiotowego, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, na zasadach określonych w niniejszym regulaminie, po zebraniu wywiadu, bez wykonania badania przedmiotowego, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
po zebraniu wywiadu, bez wykonania badania przedmiotowego, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, na zasadach określonych w niniejszym regulaminie, po zebraniu wywiadu, bez wykonania badania przedmiotowego, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
m) e -konsultacja dietetyczna - porada
dietetyczna udzielana przez wykwalifikowaną dietetyczkę, za pomocą systemu i
narzędzi teleinformatycznych.
n) e -konsultacja pielęgniarska -
porada pielęgniarska udzielana przez wykwalifikowaną pielęgniarkę lub położną
za pomocą systemu i narządzi informatycznych.
o) e -konsultacja psychologiczna - porada
psychologiczna udzielana przez wykwalifikowanego psychologa za pomocą systemu i
narzędzi teleinformatycznych.
p) usługa e-arterapeutyczna - lekcja lub
porada arterapeuty, nauczyciela gry na instrumencie, twórcy malarza lub innego
arterapeuty
r) e – konsultacja rehabilitacyjna - -
porada rehabilitanta/fizjoterapeuty udzielana przez wykwalifikowanego psychologa
za pomocą systemu i narzędzi teleinformatycznych.
s) e - recepta - recepta na produkt
leczniczy lub wyrób medyczny, wystawiona zgodnie ze sztuką lekarską, na
podstawie aktualnego stanu wiedzy, zgodnie z zasadami etyki lekarskiej oraz na
podstawie wszystkich zebranych umiejętności zawodowych i doświadczeń,
wystawione przez lekarza lub inną osobę wykonująca zawód medyczny na podstawie
uprawnień
t) e - zwolnienie -
zaświadczenie o niezdolności do wykonywania pracy
na podstawie przeprowadzonego wywiadu, teleporady, zgodnie z zasadami sztuki
medycznej przecinek w oparciu o zasady etyki zawodowej i aktualną wiedzę, przy
wykorzystaniu wszystkich aktualnych umiejętności i doświadczeń zawodowych
U) e -skierowanie lub e – zaświadczenie –
skierowanie na analizy i badania diagnostyczne oraz do innych specjalistów a
także zaświadczenia o odbytej wizycie, usprawiedliwienia absencji na studiach z
powodu choroby.
w) opłata - należność finansowa
ponoszona przez użytkownika na poczet, przeprowadzenie e- konsultacji, w
związku z wystawienie e - zwolnienia lub e- recepty przy pomocy
zewnętrznego serwisu Przelewy24, PayU, Blue Media, PayPal, Google Pay, Apple
Pay, które ponosi odpowiedzialność za
należyte wykonanie transakcji
y) formularz zamówienia - deklaracje
zawarcia umowy o świadczenie usług medycznych lub innych konsultacji za
pośrednictwem i przy użyciu serwisu internetowego
z) dokumentacja medyczna - zagregowane
dane za pomocą zewnętrznego serwisu mydr, który ponosi od[potwierdzalność
za przechowywanie i gromadzenie danych o osobie możliwej do zidentyfikowania
zgodnie z Rozporządzenia 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych).
o ochronie danych).
§3 CELE DZIAŁALNOŚCI, MIEJSCE, RODZAJ I
ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH - USŁUG TELEMEDYCZNYCH
1. Celem działalności
jest prowadzenie działalności medycznej, polegającej na wykonywaniu odpłatnych
ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych na miejscu przy ulicy Augusta Fieldorfa
„Nila” 10 lokal 317 03- 984 Warszawa lub za pomocą systemów
teleinformatycznych, szeroko rozumianych innych systemów łączności. Osoba
udzielająca porady, konsultacji zdalnej lub na miejscu może przebywać zarówno w
miejscu pełnienia działalności jak i w dowolnym innym miejscu w przypadku
udzielania porad zdalnych, telekonsultacji.
2. Świadczenia
telemedyczne obejmują porady w ramach opieki Zdrowotnej, profilaktyki,
porady specjalistyczne, zakup badań diagnostycznych USG i elastograficznych, konsultacje i porady pielęgniarskie, porady położnej, konsultacje rehabilitacyjne arteterapeutyczne.
porady specjalistyczne, zakup badań diagnostycznych USG i elastograficznych, konsultacje i porady pielęgniarskie, porady położnej, konsultacje rehabilitacyjne arteterapeutyczne.
3. Świadczeń zdrowotnych
udzielają osoby wykwalifikowane, legitymujące kwalifikacjami popartymi
dyplomami zgodnymi z aktualnymi przepisami prawa, mogą omawiać stan zdrowia za
pomocą wideokonferencji, telefonicznie, za pomocą innych narządzi komunikacji.
§3 ZASADY REZERWACJI, REJESTRACJI I
UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH I USŁUG MEDYCZNYCH ORAZ TERAPEUTYCZNYCH ZA
POMOCĄ NARZĘDZI TELEINFORMATYCZNYCH.
1.
Usługi telemedyczne są dostarczane i
świadczone przy pomocy serwisu internetowego
są dostarczane w rozumieniu przepisów prawa ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2020, poz. 344). Przepisy prawa są zgodne z Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”) przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów
z zakresu ochrony danych osobowych oraz przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U.2020. poz. 287). Umowa o usługę medyczną dotyczy art. 3 ust. 1
Ustawy o działalności leczniczej oraz art. 2 ust. 4 Ustawy o zawodzie lekarza i mają do niej zastosowanie przepisy powyższych ustaw, a także przepisy Ustawy o Rzeczniku Praw Pacjenta i prawach pacjenta, a także jest mową dotyczącą usług zdrowotnych w rozumieniu art. 3 ust. 2 pkt. 7 Ustawy prawach konsumenta. Usługa telemedyczna nie jest przeznaczona dla pacjenta w stanie zagrożenia życia lub wymagającego hospitalizacji bezpośredniego kontaktu z pacjentem (usługa nie jest świadczeniem ratujący życie). Jeżeli uzyskanie usługi telemedycznej nie jest możliwe w chwili inicjacji tej usługi z jednej ze stron lub stan pacjenta, samopoczucie ulega pogorszeniu to powinien on skorzystać natychmiastowo z pomocy zespołu ratownictwa medycznego, który przetransportuje pacjenta w asyście ratownika lub lekarza do szpitala.
są dostarczane w rozumieniu przepisów prawa ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2020, poz. 344). Przepisy prawa są zgodne z Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”) przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów
z zakresu ochrony danych osobowych oraz przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U.2020. poz. 287). Umowa o usługę medyczną dotyczy art. 3 ust. 1
Ustawy o działalności leczniczej oraz art. 2 ust. 4 Ustawy o zawodzie lekarza i mają do niej zastosowanie przepisy powyższych ustaw, a także przepisy Ustawy o Rzeczniku Praw Pacjenta i prawach pacjenta, a także jest mową dotyczącą usług zdrowotnych w rozumieniu art. 3 ust. 2 pkt. 7 Ustawy prawach konsumenta. Usługa telemedyczna nie jest przeznaczona dla pacjenta w stanie zagrożenia życia lub wymagającego hospitalizacji bezpośredniego kontaktu z pacjentem (usługa nie jest świadczeniem ratujący życie). Jeżeli uzyskanie usługi telemedycznej nie jest możliwe w chwili inicjacji tej usługi z jednej ze stron lub stan pacjenta, samopoczucie ulega pogorszeniu to powinien on skorzystać natychmiastowo z pomocy zespołu ratownictwa medycznego, który przetransportuje pacjenta w asyście ratownika lub lekarza do szpitala.
2.
Rezerwacja usługi w serwisie - pacjent
rezerwując usługę w serwisie automatycznie:
a)
potwierdza, że zapoznał się z treścią
niniejszego Regulaminu i akceptuje jego treść,
b) wyraża zgodę na
przetwarzanie danych osobowych o stanie zdrowia Pacjenta zgodnie z art. 9 ust.
2 lit. a RODO) oraz po akceptacji i wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych
osobowych podmiotowi leczniczemu. Brak możliwości wykonania usługi następuje w
sytuacji braku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych lub na wniosek
usługodawcy, jeżeli zachowanie pacjenta będzie niezgodne z kanonami przyjętej
kultury osobistej. Rezerwacja usługi odbywa się na formularzu rejestracyjnym i
obsługuje ją zewnętrzny operator mydr.pl
3. Zasady zakupu usługi
telemedycznej oraz świadczenia medycznego stacjonarnego za pomocą platformy
teleinformatycznej - aspekty ogólne. Zakupu świadczenia medycznego, usługi
telemedycznej odbywa się poprzez zrozumienie, wykonanie poniższych czynności
oraz akceptację zasad procesu, który obejmuje:
a)
rejestrację w sklepie - poprzez
kliknięcie na wybraną usługę lub na podstronie usługodawcy świadczenia.
b)
przekierowanie do formularza rejestracji, w
którym należy wpisać: „Imię i Nazwisko”, „pesel”, „datę urodzenia”, „płeć”,
„adres e-mail” oraz „numer telefonu komórkowego”. W momencie rejestracji
konieczne jest złożenie następujących świadczeń woli: oświadczenie o zapoznaniu
i akceptacji niniejszego regulaminu, polityki prywatności oraz akceptacji
polityki coockies, ukończenia 18 roku życia oraz rzetelności i zgodności z
prawdą zamieszczanych danych osobowych. Zastrzega się, iż rejestracja pod
fikcyjnym nazwiskiem lub w imieniu innej osoby jest zabroniona.
Odpowiedzialność za podawanie nieprawdziwych danych podczas rejestracji ponosi
pacjent. Administrator portalu zastrzega sobie prawo do weryfikowania danych
osobowych w celu potwierdzenia ich zgodności z prawdą za pomocą narzędzi
teleinformatycznych łącznie z telekonferencją włącznie lub za pomocą dowodu
osobistego. Ochrona dostępu do platformy w postaci login i hasła przez dostępem
niepowołanym osób trzeci stanowi obowiązek usługobiorcy.
c)
akceptację regulaminu równoznaczną ze
zrozumieniem i akceptacją przez pacjenta/pacjentkę polityki prywatności, która
szczegółowo opisuje ochronę danych osobowych
i odpowiedzialność oraz odpowiedzialności pacjenta za płatności w systemie informatycznym dostarczanym przez operatora Przelewy24, PayU, Blue Media, PayPal, Google Pay, Apple Pay. Poprzez akceptację regulaminu świadczeniobiorca zgadza się i akcpetuje fakt, iż sług telemedyczna nie zastąpi wizyty stacjonarnej, a korzyść odniesiona przez usługobiorcę z zastosowania telemedycyny nie może zagwarantować żadnych rezultatów. Usługa telemedyczna nie ma na celu zastąpienie świadczenia medycznego ambulatoryjnego przeprowadzonego na miejscu.
i odpowiedzialność oraz odpowiedzialności pacjenta za płatności w systemie informatycznym dostarczanym przez operatora Przelewy24, PayU, Blue Media, PayPal, Google Pay, Apple Pay. Poprzez akceptację regulaminu świadczeniobiorca zgadza się i akcpetuje fakt, iż sług telemedyczna nie zastąpi wizyty stacjonarnej, a korzyść odniesiona przez usługobiorcę z zastosowania telemedycyny nie może zagwarantować żadnych rezultatów. Usługa telemedyczna nie ma na celu zastąpienie świadczenia medycznego ambulatoryjnego przeprowadzonego na miejscu.
d) Podjęcie
działań w nagłych wypadkach i stanie zagrożenia życia świadczeniobiorcy
zobowiązując usługobiorcę o skorzystanie z pomocy doraźnej, pogotowia ratunkowego dzwoniąc na nr 112 lub najbliższego podmiotu leczniczego, skorzystania pomocy szpitalnej i leczenia zgodnego z zaleceniami zakładów opiekuńczo – leczniczych - usługobiorca akceptuje fakt umawiania wizyt telemedycznych i stacjonarnych na konkretną godzinę oraz wykonanie tej usługi przez podmiot współpracujący z usługodawcą. Proces zakupu usługi medycznej teleinformatycznej oraz świadczenia medycznego (ambulatoryjnego, stacjonarnego) może odbywać się opcjonalnie za pomocą rozmowy telefonicznej na numer tel. 500 231 898. Świadczenia medyczne ambulatoryjne (stacjonarne, na miejscu) - odbywają się w siedzibie Orangemedica albo w innym lokalu wynajętym dodatkowo na potrzeby konsultacji , mogą obejmować świadczenia medyczne specjalistyczne, konsultacje lekarskie ogólne, konsultacje psychologiczne, konsultacje arterapeutyczne, konsultacje i zabiegi pielęgniarskie, konsultacje dietetyczne oraz inne porady.
zobowiązując usługobiorcę o skorzystanie z pomocy doraźnej, pogotowia ratunkowego dzwoniąc na nr 112 lub najbliższego podmiotu leczniczego, skorzystania pomocy szpitalnej i leczenia zgodnego z zaleceniami zakładów opiekuńczo – leczniczych - usługobiorca akceptuje fakt umawiania wizyt telemedycznych i stacjonarnych na konkretną godzinę oraz wykonanie tej usługi przez podmiot współpracujący z usługodawcą. Proces zakupu usługi medycznej teleinformatycznej oraz świadczenia medycznego (ambulatoryjnego, stacjonarnego) może odbywać się opcjonalnie za pomocą rozmowy telefonicznej na numer tel. 500 231 898. Świadczenia medyczne ambulatoryjne (stacjonarne, na miejscu) - odbywają się w siedzibie Orangemedica albo w innym lokalu wynajętym dodatkowo na potrzeby konsultacji , mogą obejmować świadczenia medyczne specjalistyczne, konsultacje lekarskie ogólne, konsultacje psychologiczne, konsultacje arterapeutyczne, konsultacje i zabiegi pielęgniarskie, konsultacje dietetyczne oraz inne porady.
a) Zasady zakupu usługi
telemedycznej oraz świadczenia medycznego stacjonarnego za
pomocą platformy teleinformatycznej - aspekty szczegółowe: Zakup
świadczenia medycznego na platformie
rozpoczyna się poprzez wybór świadczenia w sklepie lub na stronie
usługodawcy świadczenia. Pojawia się formularz świadczenia medycznego
/usługi telemedycznej.
W formularzu pacjent pozostawia dane osobowe i kontaktowe wymienione wyżej oraz rezerwuje termin wizyty w przypadku telekonferencji, odpowiada na pytania wywiadu lekarskiego w przypadku wypisania recepty lub zwolnienia lekarskiego. Następnie formularz kończy się akceptacją danych i przekierowaniem do systemu płatności oraz podziękowaniem za dokonanie płatności.
Podmiot leczniczy nie ponosi odpowiedzialności za opóźnieniach w płatnościach, świadczonych przez podmiot zewnętrzny Blumedia S.A. W przypadku wątpliwości usługodawca może podjąć 2 - krotną próbę kontaktu z pacjentem za pomocą email lub telefonicznie w celu wyjaśnienia wątpliwości, a w przypadku braku możliwości kontaktu z usługobiorcą lub jego przedstawicielem ustawowym, pacjentowi nie przysługuje zwrot za usługę. Świadczeniobiorca akceptuje zasady rozliczeń dwustronnych zgodnie z następującymi zasadami: płatności i zwroty odbywają się tylko za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności Bluemedia S.A, Przelewy24, PayPal, PayU, Google Pay, Apple Pay na rachunek karty płatniczej, z której dokonano płatności lub inny rachunek użyty w transakcji.
W formularzu pacjent pozostawia dane osobowe i kontaktowe wymienione wyżej oraz rezerwuje termin wizyty w przypadku telekonferencji, odpowiada na pytania wywiadu lekarskiego w przypadku wypisania recepty lub zwolnienia lekarskiego. Następnie formularz kończy się akceptacją danych i przekierowaniem do systemu płatności oraz podziękowaniem za dokonanie płatności.
Podmiot leczniczy nie ponosi odpowiedzialności za opóźnieniach w płatnościach, świadczonych przez podmiot zewnętrzny Blumedia S.A. W przypadku wątpliwości usługodawca może podjąć 2 - krotną próbę kontaktu z pacjentem za pomocą email lub telefonicznie w celu wyjaśnienia wątpliwości, a w przypadku braku możliwości kontaktu z usługobiorcą lub jego przedstawicielem ustawowym, pacjentowi nie przysługuje zwrot za usługę. Świadczeniobiorca akceptuje zasady rozliczeń dwustronnych zgodnie z następującymi zasadami: płatności i zwroty odbywają się tylko za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności Bluemedia S.A, Przelewy24, PayPal, PayU, Google Pay, Apple Pay na rachunek karty płatniczej, z której dokonano płatności lub inny rachunek użyty w transakcji.
b) Zasady zakupu e
– konsultacji: Świadczenia w ramach konsultacji telemedycznych są
wykonywane 5 dni w tyg w godzinach 8-22:00 przez wykwalifikowany personel.
W przypadku braku odpowiedzi zwrotnej na
zadanie pytanie przez lekarza do 12h dopuszczalna jest rezygnacja z udzielenia
usługi telemedycznej a w takiej sytuacji nastąpi zwrot poniesionych kosztów.
Usługodawca może zrezygnować z udzielenia konsultacji telemedycznej w przypadku
podania nieprawdziwych informacji medycznych lub danych osobowych, w przypadku
wulgarnego zachowania pacjenta oraz utraty obiektywizmu leczniczo –
terapeutycznego przez usługodawcę, wskutek utraty zaufania przez usługobiorcę.
Orangemedica nie ponosi odpowiedzialności za usługi świadczone przez
usługobiorców: lekarzy, psychologów, dietetyków, artereapeutów i inne osoby
współpracujące z podmiotem leczniczym.
c) Zasady zakupu e-recepty. Czas wypisania
e – recepty: 10 min – 3 h. Recepty wypisywane są przez 7 dni w tygodniu.
Czas realizacji e – zwolnienia, e-recepty wynosi od 10 min do 2h. Ważność
e-recepty na antybiotyk wynosi 7 dni, pozostałe leki - 30
dni. Maksymalna liczba przepisanych opakowań leków na receptę
wynosi 4, decyzję o ilości opakowań podejmuje lekarz. Wypisane leki na
receptę posiadają 100 % odpłatność, nie podlegają refundacji. Lekarz może
wypisać wszystkie leki, za wyjątkiem leków narkotycznych odurzarzajacych,
marihuany medycznej, benzdiazepin i innych leków psychotropowych i
psychoaktywnych, , testosteronu, w przypadku wnioskowania o te leki przez
usługobiorcę, nie przysługuje zwrot kosztów za e – receptę. Usługodawca nie
ponosi
odpowiedzialności za
dostępność i obrót apteczny leku. Pacjent zakupuje usługę poprzez zakładkę
„sklep” lub za pomocą podstrony lekarza
d) Zasady zakupu e-zwolnienia: czas
wypisania: od 10 min-5 h. Zwolnienie lekarskie z pracy wypisywane jest w
systemie www.zus.pl i wysyłane płatnikowi oraz w przypadku braku zgłoszenia
płatnika do PUE wysyłany jest na adres email usługobiorcy. Pacjent zakupuje
usługę poprzez zakładkę „sklep” lub za pomocą podstrony lekarza
e) Zasady zakupu e-skierowania:
wystawienie e-skierowania następuje w systemie zewnętrznym. Pacjent zakupuje
usługę poprzez zakładkę „sklep” lub za pomocą podstrony lekarza
f) Zasady zakupu usługi
e-psychologiczne, e – dietetycznej, e – arterapeutycznej (w tym nauki gotowania
w laboratoriach kuchennych). Opisy usług można znaleźć w e-sklepie oraz na
podstronach usługodawców. Zakup usług odbywa się tak jak pozostałych usług, opisany szczegółowo powyżej.
podstronach usługodawców. Zakup usług odbywa się tak jak pozostałych usług, opisany szczegółowo powyżej.
§4 ZOBOWIĄZANIA ŚWIADCZENIOBIORCY
1.
Zapoznania się z ulotką w przypadku
wypisanych leków przez lekarza
2. W przypadku
wystąpienia objawów niepożądanych lub nieskuteczności leków zobowiązuje się
zgłosić te objawy lekarzowi, który wypisał e-receptę, a w przypadku zaostrzenia
objawów niepożądanych zadzwonić na pogotowie ratunkowe lub do szpitala.
§ 5 ZASADY ODSTĄPIENIA OD UMOWY NA
ODLEGŁOŚĆ I REKLAMACJI I ROZWIĄZANIA UMOWY
1. Konsument,
który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem podmiotu leczniczego ma
prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14
dni wysyłając załącznik
nr 1 na adres email: info@orangemedica.pl. Kwota poniesionej zapłaty za zwróconą usługę zostanie przelana w ciągu 4 dni roboczych na numer konta świadczeniobiorcy. Zwrot może nastąpić na wniosek lekarza, z którym wizyta zakończy się negatywnie lub usługa zostanie w pełni wykonana za wyraźna zgodę konsumenta, wtedy traci on prawo do odstąpienia od umowy.
nr 1 na adres email: info@orangemedica.pl. Kwota poniesionej zapłaty za zwróconą usługę zostanie przelana w ciągu 4 dni roboczych na numer konta świadczeniobiorcy. Zwrot może nastąpić na wniosek lekarza, z którym wizyta zakończy się negatywnie lub usługa zostanie w pełni wykonana za wyraźna zgodę konsumenta, wtedy traci on prawo do odstąpienia od umowy.
§ 6 ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ŚWIADCZONE USŁUGI
1. Każdy z
usługodawców powiązanych umowami cywilno - prawnymi
z usługodawcą ponosi odpowiedzialność za wykonane przez siebie usługi, a usługi przez nich wykonane nie są objęte nadzorem merytorycznym, prawnym i finansowym. Usługodawca ponosi pełną odpowiedzialność finansową, prawna i zawodową, ponosząc pełną odpowiedzialność za ewentualną szkodę wyrządzoną szkodę pacjentowi, które powstało na skutek udzielonego świadczenia zdrowotnego, zastosowanego leczenia, zaniechania lub zaniedbania.
z usługodawcą ponosi odpowiedzialność za wykonane przez siebie usługi, a usługi przez nich wykonane nie są objęte nadzorem merytorycznym, prawnym i finansowym. Usługodawca ponosi pełną odpowiedzialność finansową, prawna i zawodową, ponosząc pełną odpowiedzialność za ewentualną szkodę wyrządzoną szkodę pacjentowi, które powstało na skutek udzielonego świadczenia zdrowotnego, zastosowanego leczenia, zaniechania lub zaniedbania.
2.
Podmiot leczniczy nie ponosi
odpowiedzialności za świadczenia telemedyczne oraz szkody wynikłe za braku
utrzymywania ciągłości usług, działania siły wyższej.
3.
Podmiot leczniczy nie ponosi
odpowiedzialności za postępowanie usługodawców w oparciu o fałszywe lub
niepełne informacje dostarczone przez pacjenta.
4. Podmiot leczniczy i
usługodawcy nie ponoszą odpowiedzialności za szkody wywołane spowodowane przez
wirusy, ataki na platformę usługodawcy lub platformy wspomagające proces
sprzedaży i płatności usług, jakiekolwiek ewentualne szkody wynikające z
używania platformy, podstron oraz linków, pomimo stosowania przez podmiot
leczniczy i usługodawców dostępnych zabezpieczeń zgodnych z przepisami RODO.
5.
Podmiot leczniczy nie [ponosi
odpowiedzialności za ciągłość działania portalu.
6.
Usługodawca zabrania nieuprawnionego
dostępu do serwisu a w przypadku naruszenia będzie zgłaszał te naruszania do
państwowych organów ścigania.
7.
Podmiot leczniczy nie ponosi
odpowiedzialności za aktualizację i samodzielną leczenie pacjenta na podstawie
tylko zamieszczonych informacji na serwisie orangemedica.pl.
8.
Zawarte treści w portalu usługodawcy
stanowią jego własność intelektualną.
9.
Usługodawca może dokonać cesji praw i
obowiązków na inny podmiot lub osobę fizyczną.
10. Usługodawca i
podmiot leczniczy nie ponosi za wykorzystane treści z serwisu internetowego
należącego do podmiotu leczniczego przez osoby trzecie.
11. Właściciel
portalu internetowe zastrzega sobie prawo do dowolnych zmian w zapisach
regulaminu oraz treści zamieszczonych na stronach portalu pod adresem
internetowym
www.orangemedica.pl
www.orangemedica.pl
§7 SPOSÓB PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1. Zgodnie z art. 13 i
14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „RODO”)
informujemy, że:
2. Administrator danych
osobowych Administratorem Pani/Pana danych osobowych podanych w Formularzu jest
lek. Marcin Grzebyk właściciel Orangemedica,– firma z siedzibą w
Warszawie, przy ul. Augusta Fieldorfa „Nila” 10 lok. 317, zarejestrowana w
CEIDG pod numerem NIP: 727-249-73-14, REGON: 015790944 dalej jako
„Administator”. Informacje na temat przetwarzania danych osobowych można
uzyskać kontaktując się z Administratorem pod adresem e-mail
admin@orangemedica.pl.
3. Cele
przetwarzania danych osobowych:
Dane osobowe świadczeniobiorcy będą̨ przetwarzane w związku z
prowadzoną działalnością̨ leczniczą w celach zapewnienia opieki zdrowotnej
oraz zarządzania
systemami i usługami opieki zdrowotnej. Dane osobowe będą przetwarzane w
oparciu o poniższą podstawę prawną:
a) w zakresie danych
osobowych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, zgodnie z którym
przetwarzanie jest zgodne z prawem, jeżeli jest niezbędne do wypełnienia
obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
b) w
zakresie danych osobowych o stanie zdrowia – na podstawie art.9 ust. 2 lit h)
RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych o stanie zdrowia jest zgodne z
prawem, jeżeli jest niezbędne do obsługi pacjenta. Zgodnie z art.
13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w celów
profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej,
leczenia lub zarzadzania systemami i usługami opieki zdrowotnej.
c) Podanie
przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym niezbędnym
do realizacji przez nas świadczeń́ medycznych.
do realizacji przez nas świadczeń́ medycznych.
4. Okres
przechowywania danych osobowych
a) Dane
osobowe usługobiorcy będą̨
przechowywane przez Administratora przez okres wynikający z
przepisów
prawa, w szczególności przez okres wynikający z
ustawy o prawach pacjenta i
Rzeczniku Praw Pacjenta dotyczący przechowywania dokumentacji medycznej.
Rzeczniku Praw Pacjenta dotyczący przechowywania dokumentacji medycznej.
5. Odbiorcy
danych osobowych
Dane osobowe mogą̨ być́ udostępniane następującym kategoriom odbiorców:
a) osobom
uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów do udzielania świadczeń́
zdrowotnych;
b) dostawcom usług
dla Administratora, zapewniającym odpowiednie rozwiązania techniczne oraz
organizacyjne, umożliwiające udzielenie i zamawianie świadczeń́ zdrowotnych
(np. podmiotom zapewniającym serwis systemów IT i oprogramowania);
c)
podmiotom uprawnionym na podstawie
przepisów prawa.
6.
Prawo do wniesienia skargi
Przysługuje świadczeniobiorcy prawo do
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie w
związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez
Administratora.
7.
Źródło pochodzenia danych
Administrator serwisu uzyskuje Pana/Pani
dane osobowe poprzez Formularz, utrzymywany przez portal internetowy, którego
jest właścicielem.
§8 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.
Podmiot leczniczy nie świadczy
całodobowych świadczeń zdrowotnych.
2. Zasady
przetwarzania danych osobowych Użytkowników przez Usługodawca zostały określone
w Polityce Prywatności, która jest dostępna na serwisie internetowym.
3.
Powstałe ewentualne spory w trakcie
świadczenia usług medycznych rozstrzyga
sąd właściwy dla siedziby podmiotu leczniczego.
sąd właściwy dla siedziby podmiotu leczniczego.
Załącznik nr 1
Miejscowość, data
………………………………………
………………………………………
………………………………………
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
Adres konsumenta(-ów)
Nazwa i adres przedsiębiorcy
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
lub poza lokalem przedsiębiorstwa
Ja/My (*)………………….……………niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) ………………………………..……
umowy dostawy następujących rzeczy(*) …………………………………………………………..
umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy/o świadczenie następującej usługi(*)……………………………………………………………………..…………………………..
Data zawarcia umowy1/odbioru2(*)………………………………………..……………….
……………………………………
Podpis konsumenta(-ów)
(*) Niepotrzebne skreślić
1 podać, jeżeli umowa dotyczyła świadczenia usług
2 podać, jeżeli umowa dotyczyła zakupu towaru